Moonlight

Geplaatst: januari 17, 2010 in Voorpagina
Tags:, ,


Vannacht heb ik in virtualbox de Lucid Lynx alpha 2 geïnstalleerd en ik heb daar ook meteen moonlight geïnstalleerd en tot mijn verbazing werkte hij in Lucid wel en in mijn Karmic niet.
Nou is het ideaal dat Lucid een schone installatie is met verder nog geen codecs of plugins en ben in Karmic begonnen om de w32 codecs te verwijderen en getest of alles het nog deed wat met multimedia te maken heeft en dit was het geval, zelfs moonlight deed het even.
Nu is het meestal na een herstart van firefox dat moonlight er meteen mee weer mee stopt en dat was in dit geval ook zo het geval.

In firefox heb ik naar de about:plugins gekeken en bij moonlight stond het versie nummer van de vlc plugin vermeld i.p.v die van moonlight.
Nu heb ik vlc verwijdert en moonlight opnieuw geïnstalleerd in firefox en sinds dien werkt moonlight ook na een paar keer herstarten van firefox.
Ik denk dat het probleem moonlight voor mij nu opgelost is en misschien helpt mijn oplossing ook wel voor jullie.
Mocht het probleem zich weer voordoen bij mij dan laat ik het hier weer weten.

reacties
  1. Dave schreef:

    Ook in lucid heb ik nog geen leven in moonlight gekregen.
    Volstrekt nutteloos iets tot dusver.
    Kom ook niets tegen dat daar iets van ontwikkeling in zit.
    tZal Microsoft ook wel beter uitkomen zo.
    Eerst jaren gehannes met flash en nu dat op regel is binnen Linux beginnen ze met een eigen flash versie om te dwarsbomen.

    • Bas schreef:

      Bij mij werkt Moonlight nu wel alleen lopen we nog een versie achter en dat wil met sommige dingen zoals de test die je kan maken van wie is de mol op hun site nog voor problemen zorgen.

  2. Dave schreef:

    Nou ik heb het maar geheel verwijderd vanmiddag.
    Genoeg andere dingen die wél goed werken 🙂