T-Mobile G1 puk code

Geplaatst: maart 7, 2010 in Voorpagina
Tags:,

Gisteravond kreeg ik een mailtje van een kennis die net als mij ook de G1 van T-Mobile heeft en per ongeluk haar pincode 3 keer verkeerd ingetoetst had. Met natuurlijk alle gevolgen van dien en de puk code moest invoeren maar ze kon nergens vinden waar dat nou moest, en na wat gezoek via google heb ik het kunnen achter halen.
Omdat het nog al lastig te vinden is wil ik het hier graag met jullie delen mocht het iemand overkomen en het ook niet kan vinden.

1. Druk op menu ( als het scherm vergrendelt is ) en vervolgens op noodoproep.
2. Toets in de kiezer het volgende in: **05*”geef PUK Code in”*”geef nieuwe pincode in”*”bevestig nieuwe pincode”#
3. Je krijgt nu in het scherm te zien dat de pincode verandert is.
Nu kan je het toestel weer gebruiken met je nieuwe pincode.

Meer Howto’s

reacties
  1. Arie schreef:

    vreemd dat je op ” noodoproep ” moet drukken, loop je dan niet het risico dat 112 gebeld wordt als je hem te lang ingedrukt houd ?

  2. Bas schreef:

    Ik heb noodoproep ingedrukt en krijg dan de kiezer dus ik denk dat je gewoon zelf 112 moet intoetsen, een andere optie voor de puk code is er niet.

  3. jos schreef:

    Geweldige tip, kon het niet vinden op de website van t-mobile. Bedankt!

  4. Ramon schreef:

    Bedankt voor de tip was er anders niet uit gekomen bedankt 😀

  5. Bram schreef:

    top! bedankt he!

  6. David schreef:

    Thanx!

  7. lotte schreef:

    maar,, ik heb geen puk- code meer hoe kom ik aan myn puk code???

    • Bas schreef:

      Je kan een nieuwe puk code aanvragen bij je provider ( t-mobile ), ik denk dat als je de helpdesk belt je misschien gelijk een nieuwe krijgt.