NS Spitsheffing

Geplaatst: april 3, 2010 in Voorpagina
Tags:

De NS heeft een briljant idee om in de spits de prijs van het kaartje duurder te maken, om op deze manier minder mensen met de trein te laten gaan in de spits. En dat de mensen dan meer buiten de spits om met de trein gaan reizen.
Het lijkt mij dat er op deze manier steeds minder mensen met de trein gaan reizen en gewoon de auto weer pakken, wat natuurlijk tot gevolg heeft dat de files nog langer gaan worden. Het lijkt mij juist dat je meer mensen met de trein wil laten reizen omdat dat goedkoper is en beter is voor het milieu.
En voor de mensen die nu al in de spits met de trein gaan is het meestal niet mogelijk om buiten de spits om met de trein te reizen door verschillende redenen. Op dit moment zijn we al één van de duurste landen met het ov zo niet het duurste land en het word alleen nog maar duurder.
Één van de excuses waarom het duurder moet is dat de meeste treinen buiten de spits om stil staan en dat kost geld, en daar moeten wij dan weer voor op draaien. Maar het lijkt mij als je die treinen ook laat rijden buiten de spits om en het ov goedkoper maakt gaan er meer mensen met de trein en minder met de auto, en dat is volgens mij wat we allemaal willen op de NS na dan.
Ik hoop dat de politiek hier nog een stokje voor steekt en de NS ooit nog eens tot in keer komt en het inderdaad goedkoper maakt, maar dat zal wel bij hopen blijven ben ik bang voor.

reacties
  1. Arie schreef:

    te zot voor woorden dit idee. aan de ene kant roepen dat we de auto moeten laten staan en het openbaar vervoer pakken, en dan het openbaar vervoer duurder maken. denk niet dat veel mensen dan hun auto laten staan.

    voor mij is de keus vrij simpel : de hoofdprijs betalen om te mogen STAAN in een trein of zitten in mijn auto, dan wordt het dus zitten 😉