KNVB zwicht

Geplaatst: april 15, 2010 in Voorpagina
Tags:,

Vandaag hoorde ik het bericht dat de KNVB heeft besloten om de beker finale toch in twee wedstrijden te laten beslissen in plaats van in één wedstrijd. De beker finale word dit keer gespeeld door Feyenoord vs Ajax in de Rotterdamse Kuip, de burgemeester van Rotterdam gaf al aan i.v.m de veiligheid dat beide clubs maar 10.000 kaarten zouden krijgen. Ajax was het hier meteen al niet mee eens en vroeg meteen al om twee wedstrijden i.p.v één wedstrijd en in eerste instantie zeiden ze bij de KNVB nee dat gaat niet gebeuren, dan moeten we de reglementen aanpassen en dat doen we niet.

De KNVB melde ook dat het alleen gaat gebeuren als beide clubs dit zouden willen en dat was niet het geval want Feyenoord gaf meteen aan om gewoon één wedstrijd te willen spelen zoals het hoort bij een beker finale. Nu zeggen ze in Zeist dat ze het besluit hebben genomen i.v.m de veiligheid dit zal denk ik ook best deels waar zijn, maar we weten ook allemaal dat ze daar in Zeist ook eerder voor Ajax kiezen dan voor Feyenoord.
En dat is niet van de laatste paar jaar maar dat is al zolang ik me kan herinneren zo en ik denk ook niet dat dit ooit gaat veranderen.
Ik kan alleen maar hopen dat Feyenoord dit jaar weer laat zien dat ze echte cup fighters zijn en Ajax net als AZ, PSV en Twente ook gewoon verslaan.

Meer info over het besluit vind je hier

reacties
  1. Arie schreef:

    2 westrijden is gewoon van de zotte, maar ja tegenwoordig wordt alles maar op de veiligheid geschoven, kan je alles mee voor elkaar krijgen in dit land.

    gewoon laten spelen zonder publiek en bandjes met gejoel en gejuich laten draaien op de juiste momenten