IE vs Chrome vs Firefox

Geplaatst: juni 17, 2010 in Voorpagina
Tags:, ,

Vandaag zat ik bij een vriend dit filmpje te kijken in Internet Explorer ( IE ), en het verbaasde me dat het een al schokte.
Ik heb naar de Flash player gekeken en die was zover ik kon zien de laatste versie dus daar kon het niet aan liggen. Ik zag op zijn pc ook Chrome staan de browser van Google, en als test opende ik het zelfde filmpje.
Deze liep in Chrome zonder ook maar één schok of hapering te vinden, soepel door tot het einde. Nu was mijn interesse gewekt en vroeg ik me af wat het zelfde filmpje zou doen in Firefox, of in mijn geval Iceweasel die precies het zelfde werkt als Firefox, maar de versie van Debian is.
Ook daar speelde het filmpje tot aan het einde zonder ook maar één probleem te vinden van schokken of haperen af. Nu mag natuurlijk ieder zijn eigen oordeel vellen over IE maar als een relatief nieuwe browser als Chrome die nog niet zolang stable is, al beter omgaat met dit soort filmpjes.
Durf ik wel te zeggen dat IE steeds verder achter komt te liggen op deze twee open source browsers, en of ze dat bij Microsoft zo snel gaan inhalen betwijfel ik.

reacties
  1. Arie schreef:

    Een vriend ?? Je bedoeld natuurlijk een hele vage kennis 😀 Linux Users hebben nl geen vrienden die IE gebruiken 😀 😀