Soest op glasvezel stopt ?¿

Geplaatst: december 15, 2010 in Voorpagina
Tags:, ,

Ik volg al een poosje het zogenaamde niet commerciële project Soest op glasvezel, althans volgens hun zijn ze niet commercieel en daar zijn de meningen over verdeeld. Pas geleden is die gene die de website van de glasvezel groep deed er mee gestopt, en doen ze de site nu zelf. En dat is te merken de site ziet er niet meer uit het is één rommeltje.
Maar er is ook eindelijk goed nieuws te melden als je de geruchten mag geloven stopt Soest op glasvezel er eindelijk mee. Na ruim een jaar zonder resultaat en veel ergernissen van de Soester inwoners lijkt er nu dan een eind aan te komen. En dat scheelt provider XMS weer veel geld wat ze nu gewoon in een bodemloze put gooien, en wat ze kunnen spenderen aan projecten waar het wel werkt zoals in Leusden.
Leusden kreeg het wel voor het elkaar om binnen de termijn de 40% te halen, en ik hoop dan ook dat aanstaande projecten gebruik gaan maken van hun kennis. Dan blijft hen hopelijk zo’n blamage als bij Soest op glasvezel bespaart. Mochten de geruchten kloppen dat ze inderdaad stoppen dan komt er ook nog bij dat we in Soest weer gewoon boodschappen kunnen gaan doen, zonder dat we lastig gevallen worden door hen.

reacties
  1. Wiebo van de Hel schreef:

    Al ruim 5 jaar ben ik een zeer tevreden gebruiker van glasvezel van XMS en ja ik woon ook in Soest.
    Ik spreek je graag weer al je tegen de beperkingen aanloopt van de Ziggo kabel.

    Terug kijken naar oude successen (kabel/ADSL)is geen kunst maar vooruit kijken naar nieuwe suscessen en de toekomst (glasvezel) daar moet je enige lef voor hebben; de ambassadeurs hebben dat wel maar jij helaas niet.

    • Bas schreef:

      Ik heb nooit gezegd dat ik tegen glasvezel ben, ik ben alleen tegen de manier waarop het aan de man gebracht word door Soest op glasvezel. En dat is met veel leugens.
      Of ik wel of geen lef heb daar weet jij niks van en daar gaat het ook niet over.
      En nog zo’n opmerking accepteer ik niet en zal die als het nog een keer gebeurt ook verwijderen.

  2. H. van Soest schreef:

    Ik moet je “teleurstellen”. Het gaat door. Gisteren hoorde ik dat Soest op Glasvezel mensen positief nieuws hebben, Heel Soest krijgt een glasvezelinternetwerk. Ik hoop dat ik het ook krijg. Zal wel tegen het zere been zijn van een hoop soesters die er tegen zijn. worden we niet meer gestoord bij de boodschappen.

    • Bas schreef:

      Als het echt zo is dat het door gaat en dat er echt aangelegd gaat worden dan stel je mij niet teleur, nogmaals ik ben niet tegen glasvezel.
      Ik ben alleen tegen de manier waarop het aan de man word gebracht door Soest op glasvezel.

      • A. van Soest schreef:

        Hoorde het heel duidelijk. Ze schijnen heel snel te beginnen met graven van de geulen. in 2011 Dat wordt wat bij mij in de straat. Veel mensen tegen waarsch. door die manier van doen van diemense van soest op glasvezl. Bas fijn dat je niet tegen bent. Ik dacht het. Binnenkort hebben we alebei snel internet:-o

      • Bas schreef:

        Ik heb nog niks officieel gezien dat ze daad werkelijk wat gaan doen.
        En heel veel graafwerk is er volgens mij niet want de infrastructuur van glasvezel licht al door heel Soest, Portaal zit tenslotte door heel Soest heen.
        Ik zou ook niet weten waarom ik tegen glasvezel zou zijn in het algemeen, de techniek is gewoon veel beter.

  3. Jkw schreef:

    Bas je had na je aanmelding ook gewoon mee kunnen helpen met andere ideeen en in kunnen brengen wat je beter had gevonden. Maar dat heb je allemaal niet gedaan. Met jouw geweldige inzet is heel soest geweldig geholpen. Dank je wel!

    • Bas schreef:

      Ik heb in het begin mee geholpen aan Soest op glasvezel maar ben er uit gestapt.
      En de hoofd reden dat ik er uit gestapt ben is dat ik na een enkel blessure weer aan het werk ging en het daar te druk mee had. De tweede reden en nog wel belangrijker dan de eerste dat ik er mee gestopt ben is iets wat in de privé sfeer ligt. Daar na kwam ik achter andere dingen waar ik achteraf blij om was dat ik er niet meer bij hoorde.

  4. Ralph Coesmans schreef:

    Bas, je info over degene die de website deed is niet correct. Hij heeft namelijk nauwelijks iets aan de website gedaan, dat was ik. De hele tijd en nu nog steeds.
    Dat het een rommeltje is, swa, dat is jouw mening, en die deel ik wel een klein beetje hoor. Maar ja, het blijft vrijwilligerswerk in de avond- en weekend-uren he. Mag je niet al te veel van verwachten.

    En gelukkig zijn er ook heel veel Soesters die wel blij zijn met het werk dat wij doen, maar we kunnen niet iedereen tevreden stellen. Vooral de klagers hoor je natuurlijk overal. En dat zijn ook vaak de mensen die er niet genoeg van weten of willen weten. Ook prima.

    Wij weten waar we voor staan en voor vechten. Vooralsnog is er nog steeds geen definitief besluit, maar dat kan binnen 1 of 2 maanden wel komen. Stoppen of beginnen met graven. Je hoort het vast nog wel.

    • Bas schreef:

      Ralph dat de klagers er niet genoeg van weten of willen weten ben ik het niet mee eens, maar dat is een punt waar we nooit uit gaan komen. Dat er nog niks definitief is neem ik van je aan en is het gerucht denk ik wel uit de wereld.

      Ik denk in ieder geval dat er nu genoeg gereageerd is op dit bericht en sluit de mogelijkheid om te kunnen reageren, voor er een discussie komt die uit de hand kan lopen.