Google strafbaar ?

Geplaatst: april 20, 2011 in Voorpagina
Tags:,

Van de week hoorde ik het bericht dat Google waarschijnlijk veroordeeld word tot een boete van 1 miljoen euro. Ze zouden die boete moeten betalen omdat ze met hun Google auto bestanden hebben opgevangen van niet beveiligde WiFi verbindingen.
Ik zelf vind het onzin dat ze daar een boete voor zouden kunnen krijgen, omdat ik persoonlijk vind dat de schuld bij die mensen zelf licht . Wat is er nou moeilijker om even je verbinding te beveiligen.
Google zegt ook dat ze nooit wat met die bestanden gedaan hebben, of dat wel of niet zo is kan ik natuurlijk geen antwoord op geven. En het is voor ieder om dit wel te geloven of niet te geloven, maar dat zal het onderzoek moeten uitwijzen.

Wat ik helemaal raar vind is dat de rechtbank ik dacht vorige week, heeft besloten dat het hacken van de WiFi verbinding van je buurman niet strafbaar is. Nou heb ik niet dat hele stuk gelezen, maar het is wel raar dat dat wel mag natuurlijk.
En dat als je bestanden zoals Google zegt per ongeluk opvangt, van onbeveiligde verbindingen wel strafbaar is. Misschien dat iemand die dit leest en er wel zinnig antwoord op kan geven een reactie wil plaatsen, want ik heb er geen verklaring voor.
Het enige wat ik erop zou kunnen zeggen is dat het rechtssysteem in Nederland raar in elkaar zit.

Reacties zijn gesloten.