Geocaching

Geplaatst: mei 8, 2011 in Voorpagina
Tags:, , , ,

Sinds kort ben ik met Geocaching begonnen, mijn nieuwe hobby. Geocaching is een soort schatten jacht, waar je met een Gps op zoek gaat naar de cache (schat ). Je hebt ze in verschillende soorten, de één is heel makkelijk en voor de ander moet je wat meer moeite doen. Ik ben begonnen met Banjers First, dat is een beginners cache hier in de Soestduinen.
Na een stukje lopen door de duinen kwam ik aan op de verstop plek, en dan begint het eigenlijk pas. Kan je hem makkelijk vinden of niet, of in dit geval onder welke boomstronk licht die. Maar als je goed kijkt kan je de plek vinden omdat het er niet helemaal natuurlijk uit ziet. Als je de cache gevonden hebt is het de bedoeling dat je wat in het logboek schrijft, en je er evt. een item uithaalt en in doet. In mijn eerste gevonden cache heb ik een Linux Mint dvd gestopt, maar dit zal niet in elke cache kunnen dit licht aan het formaat van de behuizing.
Het leuke van het zoeken naar een cache is de verschillende plekken waar je komt, en de aandacht wat mensen aan de route er naar toe hebben besteed. Zoals bijvoorbeeld de cache Rijtjeshuis die ik binnen kort wil gaan doen, de route word aan gegeven door zelf gemaakte huisjes. Waar de coördinaten opstaan om naar het volgende punt te gaan, bekijk de foto’s maar eens op de cache pagina.

Bekijk ook eens de Geocaching site voor meer info, en wie weet begin je er ook wel aan. Maar let op het werkt erg verslavend.

Reacties zijn gesloten.