Ziggo gaat digitaal

Geplaatst: juli 5, 2011 in Voorpagina
Tags:

Vandaag kwam ik op tv de reclame van Ziggo tegen, met de tekst digitaal word de standaard. Nou ben ik zelf wel voor digitale tv en ik maak er ook al langer gebruik van, maar dan via Tele2.
Ik ben even op de site van Ziggo wezen kijken, en ik zie daar nergens iets staan over de bestaande geabonneerde van analoge tv. Zoals ik het zo lees moeten bestaande klanten dus ook een decoder, of een zogenaamde ci+ kaart kopen.
Kort gezegd word de bestaande klant van Ziggo die misschien niet eens digitale tv wil, gewoon gedwongen om het te nemen of naar een andere aanbieder te gaan. Maar bij de rest zal het niet veel beter zijn, en zal dat ook digitaal gaan worden. En ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld UPC, wel de decoder of ci+ kaart gratis aan de klant geeft.
De enige waarvan ik weet die wel de decoder in bruikleen geeft, is Tele2 en dat kan tot 2 decoders.
Ik vind dit weer een slechte ontwikkeling, wat de klant weer veel geld gaat kosten. En ik denk dat vele mijn mening delen hier in.

reacties
  1. Michel schreef:

    Bij een standaard pakket krijg je ook 30 analoge zenders.Zonder CI+ kan je dan ook naar 30 zenders kijken

    • Bas schreef:

      Dit kon ik nergens vinden op de site bij Ziggo.
      Zoals ik het lees bij hun gaan ze helemaal over op digitaal.
      Maar als er 30 analoge zenders blijven is dit wel goed nieuws, zeker voor die die geen digitaal willen.

  2. Wiebo van de Hel schreef:

    Ziggo is verplicht om minimaal 15 zenders analoog door te geven, op dit moment zitten ze in Soest op 25 zenders. Er zijn er net weer een aantal verdwenen. Als je alleen naar analoog kijkt is Ziggo 60% duurder dan glasvezel. Bij glasvezel heb je 39 zenders voor € 16.50 en bij ziggo heb je er 25 voor € 16.95. Ziggo haalt analoge zenders van de kabel om ruimte te maken voor digitaal, hoe zo? ze hadden toch voldoende capaciteit?
    Één reden is de capaciteit en de andere reden is dat ze meer kunnen verdienen op digitaal, door redelijk populaire zenders uit het analoge pakket te halen dwing je mensen om digitaal af te nemen met als gevolg voor elke televisie in huis een dure decoder of insteekkaart. Bij glasvezel wordt het DVB-C signaal gratis en onversleuteld meegestuurd dus als je een DVB-C gecertificeerde tv hebt kun je op elke tv in huis 39 zenders in digitale kwaliteit ontvangen voor slechts € 16.95 per maand.