Hardlopen

Geplaatst: oktober 9, 2011 in Voorpagina
Tags:, , , ,

Omdat ik dit jaar nog helemaal niks aan mijn conditie heb gedaan, heb ik besloten om weer te gaan hardlopen. Afgelopen woensdag ben ik naar Run2day geweest, om nieuwe hardloop schoenen te gaan kopen. In eerste instantie was ik eigenlijk op zoek naar hardloop schoenen van Adidas, omdat ik Adidas het lekkerst vind zitten.
Maar na een uitgebreide video analyse om te kijken welke schoen het beste voor je is, ben ik toch weer op Nike uitgekomen. Net als de vorige keer dat ik naar hardloop schoenen op zoek was, kwam deze uit de analyse voor mij het beste er uit. Een schoen die niet te veel corrigeert, waardoor je voet niet te ver naar buiten of naar binnen gaat. En daardoor de kans op blessures vermindert.

Ook heb ik mijn oude schema weer opgezocht, in 10 weken van 0 naar 5km kunnen hardlopen zonder onderbreking. Dit schema heb ik in 2009 al eens gebruikt, en was toen bijna klaar maar raakte helaas geblesseerd. Dit keer heb ik toch wel als doel om het wel te halen, en evt. verder te gaan tot 10km hardlopen zonder onderbreking.
De motivatie is aanwezig, de juiste schoenen ook dus het zou haast niet mis kunnen gaan zou je zeggen. Ik ga proberen om een paar keer een update te schrijven met mijn vorderingen, en misschien daardoor anderen ook wel te motiveren.

reacties
  1. Jorien schreef:

    Ha Bas,

    Heel veel plezier met je nieuwe start met hardlopen… Keep on running!

    Als je ooit je vervolg aankopen online wil doen ben je bij ons meer dan welkom en als je gewoon wat te vragen hebt kan je ons uiteraard ook gewoon bellen.

    Veel loopplezier!
    Team http://www.OnlineHardloopwinkel.nl

    • Bas schreef:

      Hoi Jorien,

      Ik zie nu pas je reactie, hij stond tussen de spam. Ik denk dat dat komt door de url.
      Helaas wil de start nog niet echt vlotten, maar dat gaat helemaal goed komen.

      Nog een week en dan heb ik vakantie, en dan ga ik echt van start. En zet dit dan natuurlijk ook door.

      Ik hou de site van jullie in de gaten thanks.