Garage blunder

Geplaatst: november 30, 2011 in Voorpagina
Tags:, ,

Vorige week moest mijn auto naar de garage voor een grote beurt, dus om 9 uur in de ochtend lever ik hem daar af. Zo rond 2 uur werd ik gebeld door de garage, met de mededeling dat er nog wat andere dingen gedaan moesten worden. Ik heb hier uiteraard akkoord voor gegeven, en ze wisten me te zeggen dat het alleen wel wat langer zou duren. Omdat ik toch vakantie had maakte me dat niet zo heel veel uit, en ik kon mijn auto uiteindelijk op Woensdag middag laat weer op halen.

Uiteraard ging ik er van uit dat alles oké zou zijn, alleen tijdens het boodschappen doen ging er een signaal af. Op mijn dashboard was het water tekentje te zien, en onder de motorkap bleek al snel dat mijn koelvloeistof niveau erg laag was. Dit vind ik best een kwalijke zaak, en heb dit omdat ik het zelf makkelijk kan zelf bij gevuld.

En een email gestuurd naar de garage wat er aan de hand was, en dat ik het niet vind kunnen.
Dit is hun antwoord

Geachte Heer ,

Goed dat u het even meld ,maar op zich is het niet zo vreemd.
Wij hebben namelijk de distributiesnaar en de waterpomp vervangen .
Met name doordat laatste is het koelsysteem leeg geweest en opnieuw gevuld.
Nu wil het weleens gebeuren dat er lucht blijft zitten in het koelsysteem ,wat er door het rijden vanzelf weer uitgaat
maar waardoor dan het vloeistofnivo daalt ,en dat is wat er gebeurt is .
U heeft het bijgevuld en als dat verder niet meer voorkomt is alles goed .

Vr groeten *
Vakgarage Newo

Komt erop neer dat zij het vrij normaal vinden, maar dat is het niet. Als je je auto terug krijgt van een garage, dan hoort alles in orde te zijn. Dus ook het koelvloeistof niveau.

*Namen weg gehaald i.v.m privacy.

Reacties zijn gesloten.