Nieuwe laptop

Geplaatst: januari 23, 2012 in Voorpagina
Tags:, ,

Omdat mijn oude laptop een Dell inspiron 1525, fouten op de schijf had en al een keer niet uit zich zelf opstarte. Vond ik het tijd worden om een nieuwe latop te kopen, na wat vergelijkingen op het internet kwam ik uit op een Acer.
Ik had in de folder van Scheer & Foppen een mooie laptop van Acer gezien, en ben ik daarom maar eens naar de winkel gegaan. En natuurlijk hadden zij de laptop niet meer in voorraad, en zouden deze ook niet meer krijgen. Het plank model kon ik wel mee krijgen van ze, alleen daar begin ik niet aan met een laptop.

Je weet nooit wat er mee gebeurd is vooral niet met die anti diefstal beugel er over heen, een paar keer schuiven en je maakt al snel wat kapot. Ik ben daarop maar naar Dixons gegaan, en ben ik op een toch iets andere Acer uit gekomen, namelijk de Acer Aspire 5749.
Inplaats van een dual core processor toch maar gekozen voor de nieuwere I3 processor ( ook dual core maar nieuwer ).
Ik heb hier uiteraard weer Linux op gezet, om precies te zijn Linux Mint Debian Edition (LMDE). Hiermee werkte ik ook al op mijn oude Dell laptop, en dit bevalt zo goed dat ik het ook weer op mijn nieuwe laptop geinstalleerd heb.

Ik was ook erg benieuwd hoe de installatie zou verlopen, en of alles in 1 keer out of the box zou werken. Het wil nog wel eens gebeuren dat er na de installatie dingen zijn, die achteraf toch nog gedaan moeten worden.
Zoals op de Dell voor de draadloze kaart de juiste driver nog geinstalleerd moest worden. Maar met deze Acer werkt alles in één keer op LMDE, geen moeilijk gedoe maar gewoon in één keer werken.
De installatie zou ongeveer 10 minuten duren, in totaal heeft het hier 5 minuten geduurd tot het systeem geinstalleerd was. Voor Linux is deze laptop dus zeer geschikt.

reacties
  1. Arie schreef:

    Mooie laptop. Als je nog wat ruimte over hebt zou ik er ook eens Linux Mint KDE of Netrunner bijzetten. Ik ben nooit KDE fan geweest, maar dit zijn echt fijne distro’s.