Airsoft in Nederland

Geplaatst: januari 28, 2012 in Voorpagina
Tags:,

Het komt steeds dichter bij dat Airsoft ook in Nederland legaal word.
Vorig jaar Februari kwam het bericht al, dat het in Nederland legaal zou worden. Maar dat er nog een hoop uitgewerkt moest worden, en zo te lezen gaat het ministerie er nu echt mee aan de gang.

Regeling voor Airsoft in Nederland
Inmiddels heeft de Minister van Veiligheid en Justitie een brief gestuurd naar de Tweede Kamer, waarin wordt vermeld dat hij een regeling voor Airsoft wil en dat hij opdracht heeft gegeven aan zijn Ministerie om dit te realiseren. Hij heeft tevens zijn voorkeur uitgesproken, om onze apparaten in Categorie IV te plaatsen van de Wet Wapens en Munitie met een uitzondering, waaronder registratie en het bezitten van een deugdelijke opslag.

Wij zijn verheugd dat het nu ook een schriftelijke mededeling is van de Minister en blijven ons inzetten voor wetgeving die ieders belang tegemoet komt, zonder de kernwaarden van onze sport teniet te doen.

Met vriendelijke Airsoftgroet,

Het Bestuur

Bron: NABV

reacties
  1. Jay schreef:

    Kan niet wachten! ik heb al zo een budget van 700 euro als ik ook maar zie dat ’t legaal word geef ik alles meteen lekker uit 🙂
    maar jaa, ik by een paar winkels een m4 en een Mp5 gezien welke zou jy kiezen

    • Bas schreef:

      Zodra het legaal is hier in Nederland, is er ook bekend met wat voor regels we hier krijgen. Dus voor je aan het kopen gaat zorg er dan wel voor dat je hier aan vol doet natuurlijk.
      En de Keus tussen een M4 en een Mp5 Airsoft wapen is puur persoonlijk, gewoon kiezen wat jij mooi vind. Let er wel op dat je een Airsoft wapen koopt van een goed merk.

      • lorenzo koning schreef:

        inderdaad ik zelf ga waarschijnlijk bij redwolf airsoft kopen omdat zij bijna van elk merk wel iets hebben als ik zou moeten kiezen tussen m4 en mp5 kies ik toch echt voor een m4 volgegooid met attachments ooh geweldig 🙂

  2. Bas schreef:

    Ik ken de winkel niet, maar zolang het betrouwbaar is zeker doen. Een betrouwbare winkel met goed advies is heel belangrijk.
    M4 vol gegooid is zeker wel mooi, maar blijft een feit dat het kiezen van een airsoft wapen, een persoonlijke smaak is.

  3. dennis schreef:

    ik zou inderdaad voor een m4 gaan maar ja is de vraag of dat kan. ik heb aan leiding om te geloven dat het moeilijker word dan verwacht ze willen namelijk de wapens legaliseren maar de magazijnen niet dus hoe wil je dan gamen??? ik hoop dat dit gerucht niet klopt . overigens is er in nederland als een wapen legaal namelijk de star ika zuchi die had ik besteld het wapen heb ik inderdaad gewoon gekregen maar voor de magazijnen ( zelfde als de m4) heb ik een dagvaarding gekregen omdat ze zeggen dat de magazijn teveel lijken op een echt magazijn.ik heb de schikking van 750 euro geweigerd en wacht af wat de rechter gaat beslissen.

    • Bas schreef:

      Ik kan hier niks op zeggen voor mij zou het ook gissen zijn naar de regels, of wetgeving.
      Daar ga ik niet aan beginnen, ik wacht rustig af. Maar ik denk dat het een gerucht is, Tot er officieel een bericht naar buiten komt, beschouw ik alles als een gerucht.

  4. ghost010 schreef:

    ik wil niet raar klinken maar,als de airsoft modelen al legaal worden,warom de magezijnen niet?
    zowel het model als het magezijn zijn bijde 1.1 replicas van het echte.

    bij een dergelijk wapen ziet men niet aan de buitenkant of het magezijn echt of niet echt is.

    okal zou je een echt magezijn hebben.zonder munitie heb je er niks aan.
    en je kunt een airsoft wapen niet ombouwen.

    plus datals jij de werkelijke munitie voor het m4/m16 magezijn besteld/koopt komen er echt wel rode flagetjes bij de douane te voorschijn en word je gelijk de bajes in gegooid.

    tevens kunne ze bij de duane uw paketje gewoon open maken en controleren of het magezijn echt of nep is.

    Dennis, vergeet niet dat airsoft nu nog illegaal is.ongeacht of het op een echt replica lijkt of niet.
    dus het is vrij logies dat jij een boete hebt gekregen of iets dergelijks.

    • dennis schreef:

      ghost: als je goed leest staat er dat het magazijnen zijn van de star ika zuchy die is gebaseerd op de m4/ m16. en de star ika zuchy is al geruime tijd vrijgesteld in nederland
      de magazijnen van de star ika zuchy zijn exact het zelfde als de m4/m16. en dus zou je ze mogen hebben. het wapen heb ik gewoon maar de magazijnen zijn uit de doos gehaald. dat jij steld dat dat de wapens legaal zijn en de magazijnen niet dat is juist het punt waarom ik het voor de rechter laat komen .

      • Bas schreef:

        Ik vind een discussie nooit zo heel erg, maar voor het uit de hand gaat lopen sluit ik deze discussie af.
        Als er meer nieuws is omtrent Airsoft in Nederland verschijnt het hier weer op mijn blog.
        En hopelijk zijn dan alle regels, en de wetgeving bekent.