Airsoft legaal in Nederland

Geplaatst: februari 17, 2011 in Voorpagina
Tags:, , ,

Gister avond kreeg ik het verlossende bericht in mijn mail box, Airsoft word ook in Nederland legaal.
Hier de quote van het bericht wat ik ontving:

Vandaag berichten wij historisch nieuws in de Nederlandse geschiedenis. Na 7 jaar hard werken, volhouden en overleggen met diverse partijen heeft de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging eindelijk de verlossende woorden voor een ieder die onze sport dierbaar is:

AIRSOFTAPPARATEN WORDEN BINNEN EEN WETTELIJK KADER MOGELIJK IN NEDERLAND

Woensdag 16 februari 2011 is een dag die door ons allen voor de rest van ons leven en ver daarna zal worden genoemd als de dag, dat de Airsoftsport een plek heeft gekregen in Nederland.

Op initiatief van PVV, VVD, CDA en PvdA heeft men staatssecretaris Fred Teeven van Justitie opgeroepen een mogelijkheid te creëren om het bezit van airsoftapparaten toe te staan in Nederland.

Er zal een deugdelijk wettelijk kader gecreëerd worden die het mogelijk moet maken om airsoftapparaten voor handen te hebben. Wij zullen ons in de komende tijd gaan inzetten om de belangen van de airsoftsport hierin te behartigen.

Dit betekend niet dat per direct airsoftapparaten legaal zijn in Nederland. Hier moeten uiteraard wetten en regels over opgesteld worden. Dat dit gaat gebeuren is nu in ieder geval zeker!

Er breekt voor ons allen een hele drukke tijd aan. Er moet ontzettend veel geregeld gaan worden om onze stevige fundering verder uit t e bouwen voor de toekomst van onze sport.

Wij bedanken iedereen voor de steun die gegeven is de afgelopen jaren. Wij hopen ook op jullie steun voor de komende jaren, want mooie jaren zullen het worden!

Met vriendelijke Airsoftgroet,

Voor meer info hier over: Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging

reacties
  1. laurensvanheerde schreef:

    Ik vind het echt fantastisch.

    • Bas schreef:

      Het werd eigenlijk ook wel een beetje tijd ook.
      Maar het is er door, nu alleen nog de regels en wetten er voor bepalen.
      En dan hoeven we niet meer perse over de grens dat scheelt ook alweer een hoop.

  2. bart schreef:

    wanneer worden de wapens legaal denken jullie en is het dan ook goed om wapens uit andere landen te hebben?

    • Bas schreef:

      Ik zou je hier geen antwoord op kunnen geven, licht er aan hoe snel de wetten en regels zijn opgesteld.
      Maar als ik wat weet zal ik het wel plaatsen op mijn blog.

  3. Nimo schreef:

    Ik vind het ook goed als bijvoorbeeld het uiteinde van een gun een aparte kleur krijgt..
    Zoals ze in Amerika de loop oranje/rood moet zijn..
    Ik hoop echt dat het legaal word om een airsoft pistool te mogen bezitten.

    • Bas schreef:

      De kans is wel groot dat je voor een airsoft wapen in Nederland een vergunning moet hebben.
      En waarschijnlijk nog een paar dingen waar we niet om heen kunnen, maar dat zou gissen zijn het beste is gewoon even afwachten.

      • Nimo schreef:

        Ja dat denk ik ook..
        Ik zou wel gaaf vinden als spring pistolen zonder vergunning mogen..
        als het legaal word komen er zoiezo veel shops in Nederland